About

Mijn foto
21. Gek, gestoord, schieuwnierig, dromend, music-addicted, analyserend, stressend, blij, hardwerkend, snoepend, vervelend, schrijvend, dansend, gillend, springend,levend, etend, zingend, studerend, vredelievend, meestal gelukkig,(bijna)altijd gelijk. Maar vooral: in opleiding!

vrijdag 17 september 2010

Woman's world

To all my ladies.


De laatste tijd heb ik me geprobeerd te verdiepen in meiden, vrouwen en alles daartussen, die bezig zijn met jongens, mannen en.. alles wat daar weer tussen zit - verrassing: dat is minder dan hetgeen ik als eerst noemde.
Toch, het is moeilijker dan gedacht. Moeilijker dan je denkt. Vergelijk het met de discussie, christen vs. niet-gelovige: Schepping of oerknal?

De laatste tijd is me vaak gevraagd, door totaal verschillende mensen, wat voor mij de ideale jongen was. Terwijl ik er niet eens zelf over begon, wat ik normaal altijd deed als.. puber. Meestal geef ik op die vraag hetzelfde antwoord, of nou ja, ik gaf een hele lijst sleutelwoorden. En je ziet de gezichten gaan van: hmhm, ja ja, ah okee. Als ik dan eindelijk dacht álles van m'n lijstje aan te hebben gevinkt, krijg ik ook vaak hetzelfde antwoord van de vrager: 'Wat ben jij kieskeurig, hoe denk je dat te gaan vinden?'

Ik geloof persoonlijk dat er op elk potje een dekseltje past. Ook als dat letterlijk zo is. Ik heb altijd gezegd: mijn 'beste' vrienden zijn homo. 
Maar hebben we allemaal niet zo'n lijstje in ons hoofd? Maken we als we een lekker hapje zien, allemaal niet stiekem van tevoren een mental picture in ons hoofd, om te kijken of het past?

De vraag die in mij omgaat is: die ideale jongen die jij in je hoofd hebt, en de vriend die je nu misschien hebt: hoever komen die overeen? 
Mogen er onderdelen missen van ons 'perfecte' lijstje?

Ik vroeg me dit zomaar eens af.
Veel vragen, misschien ook wel antwoorden voor sommige.

To be clear: Ik heb geen vriend. 
Dit is puur een punt waar ik me in verdiep omdat ik wil kijken in hoeverre het klopt.
Wat vinden jullie ervan?
Heb je een totaal andere mening, ben ik iets vergeten?
Message!


See y'all,
~Elise



Geen opmerkingen:

Een reactie posten