About

Mijn foto
21. Gek, gestoord, schieuwnierig, dromend, music-addicted, analyserend, stressend, blij, hardwerkend, snoepend, vervelend, schrijvend, dansend, gillend, springend,levend, etend, zingend, studerend, vredelievend, meestal gelukkig,(bijna)altijd gelijk. Maar vooral: in opleiding!

dinsdag 2 november 2010

Zoemen & zuipen

So here's a thing.


Ik heb gisteren iedereen helemaal lekker gemaakt dat het programma 'Feuten' DEFINATELY een kijkcijferkanon zou gaan worden.
I'm sorry guys; i take it back.
Want het viel me deels best wel tegen, en daar heb ik een aantal argumenten voor..


'Feuten' is een serie over een ontgroening van het corps, wat redelijk uitvergroot zou zijn.
Zoals iedereen misschien wel weet zijn er al een hoop ongelukken gebeurd tijdens ontgroeningen.
Neem Amerika (ja, Amerika is altijd extremer, ik weet het).
Mensen omgekomen van teveel water drinken.
Als ik er al aan denk, I could almost cry.
Ok, da's overdreven, maar ik vind het wel écht heel triestig.
Anyways, ik had maandag toevallig een interview gelezen met Hanna Verboom in de Sp!ts.
Zij is momenteel te zien in de serie 'De Co-assistent' op net5, een serie die het 'doktertje spelen' soms wel erg serieus nemen.
Verboom speelt hierin het onschuldige, naïeve kutje Elin.


Hanna Verboom


In 'Feuten' is de ontwikkeling 'naïve goes bitch' een feit.
Kan je je dat voorstellen?
Van tevoren had ik er al mijn bedenkingen bij, die vervolgens zijn bevestigd: een bitch kan Verboom écht niet neerzetten.
In deze nieuwe serie van BNN is ons kutje degene naar wie de 'kutfeuten' moeten gaan 'als het fout gaat'.
Ze vertelde in de Sp!ts dat de serie fictief is.
Grappig feitje: ze vertelde in bovengenoemd interview dat ze binnenkort zelf gaat regisseren.
Maar daar krijg ik nu ook steeds minder vertrouwen in, aangezien haar acteerwerk gisteren (maandag 01-11-'10), in de eerste aflevering van de nieuwe serie, barslecht was.
Valt me tegen van je, Hanna, aangezien je Elin wél heel geloofwaardig neerzet.


Ten tweede gebeurde er nog weinig spectaculairs.
Zoals ik al zei zijn er in Amerika de meest vreselijke dingen gebeurd tijdens ontgroeningen.
En aangezien Verboom in haar interview met Sp!ts aangaf dat het allemaal fictie was, had ik toch wat meer 'actie' verwacht. Zuipen, kotsen, neuken, vechten.. you name it!
Maar heb er weinig van gezien.
Misschien omdat het de eerste aflevering was.
Dat moet ik ze meegeven: ik ga zeker volgende week maandag weer kijken, om te zien of er wat meer ontgroening te zien en wat minder geleuter.


Wat ik wel leuk vond; het biggetje.
Zogezegd 'Knor': 'beginnend corpslid', zoiets.
Daar moesten ze voor zorgen.
Aan het eind wordt dit biggetje op wrede wijze doodgestoken.
Goed, ik heb het gehad over 'meer actie' en bla, maar dat ging me IETS te ver.
Ik ben ONTZETTEND tegen dierenmishandeling, en álles wat daar bij in de buurt komt.
Ik neem aan dat dit ook niet het echte biggetje was dat is doodgestoken..


Achter: Tim Murck en Hanna Verboom. Voorgrond: Manuel's sexy back




Maar ik moet eerlijk zijn, en eerlijk kan ook positief zijn.
Want er was nog een pluspuntje: hele goeie mannelijke hoofdrollen! Chapeau!
Onder andere Tim Murck en Manuel Broekman spelen een grote rol.
Murck was eerder al te zien in Spangas - Já, dat vind ik leuk ja.
Manuel Broekman - een knor, kutfeut, 'homooo' - is nu ook te zien als BNN mede-presentator bij Spuiten en Slikken (neem aan dat ik jullie niet hoef te vertellen wanneer en hoelaat dát is?).
Allebei lekkertjes, allebei écht goeie acteurs.




Daarom vraag ik jullie: Ga het kijken, oordeel zelf, en discussieer mee!
'Feuten' is komende tijd elke maandag te zien, 21:15uur bij BNN!


See y'all,
~Elis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten