About

Mijn foto
21. Gek, gestoord, schieuwnierig, dromend, music-addicted, analyserend, stressend, blij, hardwerkend, snoepend, vervelend, schrijvend, dansend, gillend, springend,levend, etend, zingend, studerend, vredelievend, meestal gelukkig,(bijna)altijd gelijk. Maar vooral: in opleiding!

dinsdag 16 november 2010

Zoemen & zuipen, deel 2

Dames en heren,


Excuses voor het feit dat ik een hele week lang niet geblogd heb.


Ik vervolg mijn laatste blog die ging over de 1e aflevering van 'Feuten', een programma over een ontgroening.

Mijn broer Martijn (25) was het totaal niet met mij eens.

Hij heeft ook de eerste paar afleveringen gezien, en zegt veel te herkennen van wat zich in de serie afspeelt. Het zoemen met je kin op je borst en je vingers in je oren bijvoorbeeld. 
Maar ook de grap dat een van de leiders zich voordoet als feut. En dan vervolgens na twee dagen iedereen de stuipen op het lijf jagen als bekend wordt dat hij alle stiekeme bezigheden onder de knorren heeft meegedaan.
M'n broertje vond de serie daarnaast niet super, maar 'wel aardig'.
Toen ik hem uitlegde dat mijn punt vooral was dat de serie in de media werd uitgelegd  als 'puur fictie' en wij dus helemaal lekker gemaakt waren voor niks, was hij het wel deels met me eens.
& there we go ladies and gentlepeople, Elise heeft (bijna) altijd gelijk, danku!


Korte samenvatting:
Afl. twee:
Na de mooie 'eerder' compilatie en het gevaarlijke filmpje komt 'De Ruijter' in beeld, gespeeld door die ene die eerst in Spangas zat.
Er zijn nog geen vijf woorden gewisseld, of WAT zien mijn blauwe kijkers daar? EEN PENIS. En hij was niet blij om me te zien. Er volgde een korte doch krachtige swaffel in de richting van de dikke leider Hendrik Bolhuis. 

Wanneer ze worden gedropt moeten Freek (broertje v. Hendrik) en Bram samen naar huis zien te komen. Het zijn zo'n beetje aardsrivalen. Wanneer Freeks mobieltje afgaat (die van iedereen aan het begin van de ongroening was afgenomen) wordt Bram woedend. Voorgetrokken? Hoppa. Bram smijt Freek's rugzak in het water. Wat Bram niet weet is dat Freek een ernstige hartafwijking heeft, en de medicijnen in die rugzak zaten. Aan het eind van de aflevering overlijdt Freek.


Afl. drie:
Begint weer met een hele sterke 'wat voorafging' compilatie. Vervolgens komt een lijkbleke Freek in beeld, die Bram niet binnen wil laten in 'Het huis', het magische huis waar je mag slapen als je als eerst was met de dropping, en waar alle leiders slapen.
Wanneer Bram wakkerschrikt en naar de keuken loopt, blijkt dat hij wel degelijk een dergelijke status heeft bereikt, en in 'het huis' mag bivakkeren. Nice! Maar Freek's rugzak wordt gevonden. Deze belandt d.m.v. omkoping bij pa Bolhuis, een machtige zakenman... hoe loopt dit af?

Even terug naar de BELANGRIJKE info.
Anna (die van K-OTIC en ONM) speelt een glansrolletje, ook een feut. Haar had ik wel willen zien in de rol van Hanna Verboom!
Hanna Verboom kan nog steeds niks.
Het wordt allemaal wel 'spannender', maar écht boeiend is het allemaal niet.
Zovan: jaja, we weten wel hoe dit afloopt.
Heb je zin in een lekkere wegkijkserie? Dan is 'Feuten' wél een aanrader!
Overigens nog wel echt even een goed punt!
De woordenschat komt aardig overeen met die van de écht corpsballen. ''Kanker op Wagmans!'' of ''teringventje'' zijn daarin zeer normale termen.



Tot slot nog tijd voor wat leuke citaatjes:
- ''Pils is voor KNORREN, wij drinken bier!''
- ''We gaan je onwijs bellen!''
- ''Laat ik me even voorstellen.'' ''Jij stelt helemaal niks voor! Wij maken louter kennis.''





Nou goed. 
Tot zover het onderwerp ''Feuten''.
Meer weten?

Ga naar www.feuten.bnn.nl waar je ook alles kan terugkijken.





Heb je suggesties waarover ik kan schrijven, opmerkingen of aanmerkingen? Contact me! elise.verhoef@gmail.com



See y'all,
~Elis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten