About

Mijn foto
21. Gek, gestoord, schieuwnierig, dromend, music-addicted, analyserend, stressend, blij, hardwerkend, snoepend, vervelend, schrijvend, dansend, gillend, springend,levend, etend, zingend, studerend, vredelievend, meestal gelukkig,(bijna)altijd gelijk. Maar vooral: in opleiding!

woensdag 20 oktober 2010

Morgen

Soms realiseer je je ineens, dat niet altijd alles kan gaan zoals jij het wilt.
Dat je toekomstdromen zomaar ineens een andere wending krijgen.
Dat 'voor altijd', niet altijd echt 'voor altijd' betekent, al voelt het misschien zo.
Of voelde het zo.
Dat leven een geschenk is, en geen vanzelfsprekend iets.
Al voelt dat nu wel zo.
Het kan zo afgelopen zijn.

Het leven is lang niet altijd fair.
Lang niet.

Dacht je van wel?
Surprise, it isn't.


Persoonlijk plaatje. Toen ik een jaar of acht was wist ik het allemaal al. Dacht ik. Ik wilde altijd zangeres worden, was m'n lievelingskleur rood en deed ik niets anders dan dansen. Opa was m'n allergrootste held, en de naïviteit was onbeschrijflijk.
Ik was een nog onbeschreven blad. Nog niets gezien, nog niet meegemaakt.

Nu, elf jaar later, is lang niet alles anders, maar wel veranderd. Ik schrijf, het liefst muziek. M'n gitaar heb ik dan al wel een tijd niet meer gebruikt, ik zing nog elke dag. Goed, da's dan een feit dat nog niet veranderd is: ik leefde vroeger al voor de muziek.
M'n lievelingskleur is roze.. of nee, lichtgroen.. paars.. lichte kleuren.. ok alles eigenlijk.
M'n opa is nog steeds m'n grootste held, m'n superman, de grootste grapjas. En ik weet zeker dat 'ie vanuit z'n skybox naar me kijkt en denkt: wat is DIE groot geworden.

Ik was ondersteboven van het nieuws over Antonie Kamerling.
Hij leek altijd zó vrolijk.
Leek het perfecte leven te hebben.

Perfecte gezin.
Perfect huis.

Perfecte acteur.
Degenen die nu.nl etc. een beetje volgt, of wat vaker 3fm luisterde, wisten dat Antonie last had van depressies en daar ook heel eerlijk over was.
 

Hadden we dit drama kunnen overzien?
Nee.
Van de een op de andere dag kan je keuzes maken, waarvan je de consequenties de rest van je leven zal ervaren.
En je moet maar net de juiste keuze maken.


Elke dag is net weer anders.
Soms hoop ik dat alles ophoudt te veranderen.
Positief, negatief.


Maar dan zou het leven heel saai zijn.




Ze zeggen dat als je dood gaat, en je hangt aan een zijden draadje, dat je dan je leven voorbij ziet flitsen.
''Make sure it's worth watching it.''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten